Köpvillkor 

Priser och betalning

Beställningarna skickas från Sverige. I kundvagnen ser du totalpriset inklusive moms och frakt inom EU/Norge (privatpersoner). Utanför EU & för företag i Norge kan tull, hanteringsavgift och moms tillkomma.

Information om betalningssätt:

Klarna Checkout

Gällande villkor för Klarna Checkout finner du i länken: Villkor för Klarna Checkout

Fakutra Företag/Myndighet

Endast för företag eller myndigheter. Privatpersoner, enskilda firmor och nystartade/mindre bolag måste i första hand välja Klarna Checkout för fakturabetalning. Godkänns i undantagsfall. Kredittid 30 dagar.

Förskottsbetalning Swish

Betala via Swish när du får orderbekräftelsen. Varorna skickas iväg vid betalningsingång på konto: 123 282 60 55
Vänligen ange ditt ordernummer som referens.

 

Leveranser

Fri frakt över 500:- SEK (inom Sverige)

För beställningar under 500 SEK tillkommer en fraktkostnad på 19-39 SEK, beroende på vikt. För leverans utanför Sverige, se fraktkostnad i kassan när du har valt land.

Normal leveranstid är 1-3 vardagar (inom Sverige)

Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. För leverans utanför Sverige, se leveranstid i kassan när du har valt land. 

Behöver du snabb leverans?

Skriv gärna "BROTTOM" i kassan, så väljer vi den snabbaste fraktmetoden för dig! Vi har nämligen olika hämtningsdagar hos oss för DHL och PostNord.

Daglig orderhantering

När beställningen har packats, bör du få en avisering per e-mail. När varan är framme hos ombudet, bör du i första hand få en avisering per SMS, annars via e-post eller brev.

Leveransförsening

Vi som avsändare är ansvarar för att du ska få din leverans. Av erfarenhet vet vi att försvunna sändningar nästan alltid dyker upp igen. Därför reklamerar vi en försvunnen sändning tidigast 10 vardagar efter att den senaste statusuppdateringen har skett för din leverans. Fraktbolagen behandlar reklamationer oftast inom 10 dagar. Därför kan det dröja upp till 10 dagar efter att vi har reklamerat försändelsen för att vi ska skicka ut din beställning igen eller kreditera din order. Ibland uppstår leveransförseningar som är utom vår kontroll. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar för den skada som förseningen åstadkommit.

Leveransansvar

Acceptera aldrig en skadad leverans. Leveransansvaret för varan övergår till dig när den har levererats enligt transportörens spårning.

Outlösta paket

Ej utlösta paket debiteras med 150 SEK inrikes eller 250 SEK utrikes.

 

Ånger- & bytesrätt

Vi erbjuder öppet köp & bytesrätt i 60 dagar. Dessa villkor gäller även för företag och myndigheter. Ånger- & bytesfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan.
Returfraktsedel och returformulär brukar finnas i försändelsen, så du behöver inte kontakta kundtjänst i förväg.

Prova varan

Känn dig fri att undersöka varan noga, men se till att den inte får några fläckar, lukt eller andra tecken på användning.

Förpackning

Det är okej om förpackningen är öppnad eller skadad, det påverkar inte din rätt till full återbetalning.

Maskintvätt

Om varan behöver en maskintvätt för att återställas till nyskick görs ett avdrag på 100 SEK.

Användningsspår

Små användningsspår som inte går att ta bort resulterar i 30% avdrag på priset.
Större skador, tydliga spår av användning eller personlig anpassning (t.ex. tillklippta värmesulor) kan leda till att prisavdraget uppgår till hela varans värde.

Returkostnader

Du står för returfrakten. Vi rekommenderar att du använder vår förbetalda returfraktsedel:
Inom Sverige: 79 SEK för paket upp till 5 kg.
Utanför Sverige: 150 SEK för paket upp till 5 kg.
För returer som väger mer än 5 kg, vänligen kontakta kundtjänst för en prisuppgift.

Packa kompakt

Packa varan med så lite luft som möjligt för att minska fraktkostnader och miljöpåverkan. Vi kan komma debitera extra frakt för orimligt stora paket.

Återbetalning

Pengarna betalas tillbaka till dig inom 14 dagar via samma betalsätt som du använde vid köpet.

Så här returnerar du:

  1. Fyll i medföljande returformulär.
  2. Klistra på medföljande returfraktsedel.
  3. Lämna in försändelsen hos ombudet.
  4. Spara inlämningskvittot/Parcel-ID för att spåra returen.

Om du väljer ett eget fraktbolag, skicka returen som FÖRETAGSPAKET till:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 3
671 98 Gunnarskog
SWEDEN

 

Garanti & reklamationsrätt

Vid normal användning lämnar vi 1 års garanti. Vid kommersiell-, professionell-, uthyrningsändamål eller motsvarande användning lämnar vi 4 månaders garanti. Garantin börjar gälla från den dag du har mottagit varan. Behåll ditt kvitto eller orderbekräftelse, det är din garantisedel. Skulle varan sluta fungera under garantitiden är du välkommen att kontakta vår kundtjänst med en felbeskrivning. Utöver garantin erbjuder vi vanligen också ersättningsvaror i minst 5 år, så att du slipper köpa en helt ny uppsättning.

Undantag från garantin

  • Olyckshändelse eller handhavandefel som avviker från skötsel- och användaranvisningarna.
  • Oaktsamhet, vanvård, onormal användning eller normalt slitage.

Reklamationsrätt

Enligt konsumentköplagen har du också 3 års reklamationsrätt på varor köpta hos oss. Reklamationsrätten gäller om felet är ursprungligt och fanns när du tog emot varan. Det är viktigt att du ankomstkontrollerar din leverans för att säkerställa att den är korrekt och felfri. Observera att reklamationsrätten inte gäller fel orsakade av normalt slitage, olyckshändelse eller felaktig användning.

Felsökning före reklamation

Innan ett reklamationsärende bör du försäkra dig om att det är fel på varan och inte ett handhavandefel. Om minst TVÅ enheter har samma problem, kan det bero på ett handhavandefel, eller så är det så produkten är designad att fungera. Läs gärna manualen en extra gång eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. 

Vid retur för felsökning:

Vid beslut om felsökning, brukar vi om möjligt skicka en förbetald returfraktsedel till dig. Förpacka varan noga, precis som om den vore felfri.

Reparation eller utbyte

Varor med garantifel eller som reklameras inom reklamationsrätten repareras i första hand eller byts ut mot en likvärdig vara eller del med motsvarande funktion och prestanda. Om vi har gjort två försök att avhjälpa samma fel utan att lyckas, eller om varan går sönder på samma sätt en tredje gång, har du rätt att få pengarna tillbaka.

Om inget fel hittas

Om inget fel kan konstateras eller om din vara inte täcks av garanti eller reklamationsrätt, debiteras en undersökningsavgift på 250 SEK. Du ansvarar även för fraktkostnaderna tur och retur, vilket vanligtvis uppgår till 158 SEK om vår fraktsedel används. Den totala kostnaden blir då 408 SEK.

Så här gör du för att reklamera:

  1. Kontakta oss: Innan du returnerar varan behöver du kontakta vår kundtjänst och beskriva felet.
  2. Vänta på besked: Om teknikern beslutar att varan behöver felsökas får du ett godkännande att returnera den.
  3. Returnera varan: Fyll i returformuläret att du vill reklamera varan. Packa ner varan tillsammans med returformuläret.
  4. Använd returfraktsedeln: Klistra den förbetalda returfraktsedeln på paketet som du fick med i din leverans eller av kundtjänst och lämna in det hos ombudet.
  5. Vi undersöker din reklamation: När vi har mottagit din retur kommer vi att undersöka varan. Räkna med att det tar 1-5 vardagar.

 

Integritetspolicy

Bucken Sweden AB värnar om din integritet. Vi samlar in personuppgifter för att hantera köp, ge kundsupport och skicka nyhetsbrev (om du anmält dig). Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse och delar endast nödvändig information med betrodda partners. Läs hela vår integritetspolicy för detaljerad information om dina rättigheter och hur vi skyddar dina uppgifter.

 

Sammanfattning avgifter 

Benämning

Pris inrikes (Sverige)

Pris utrikes

Ej uthämtat paket

150 SEK

250 SEK

Företagspaket till privatperson

175 SEK

175 SEK

Textiltvätt (om nödvändig)

100 SEK

100 SEK

Returfrakt (om vår fraktsedel har använts)

79 SEK (upp till 5 kg)

150 SEK (upp till 5 kg)

Storleksbyte om du behåller varan

0 SEK

0 SEK

Ånger av köp EFTER storleksbyte

79 SEK per genomfört storleksbyte

150 SEK per genomfört storleksbyte

Felsökning / Reklamation där fel ej kan påvisas

250 SEK + frakt T&R

250 SEK + frakt T&R

 

 

Tvister:

Om tvisten inte kan lösas via vår kundtjänst har du som kund möjlighet att vända dig till:

Allmänna reklamationsnämnden
(Vi följer ARN:s rekommendationer)

Konsumentverket

EU:s gemensamma tvistlösningssida

Se även: Distansavtalslagen

 

Övrigt

Vi sköter all affärsverksamhet skriftligen då det underlättar att se vad man har kommit överens om.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Gäller även i manualer och på förpackningar. Felaktigheter korrigeras löpande när de upptäcks.

Vi reserverar oss mot uppenbara prisfel och förbehåller oss rätten att då häva köpet.

Vi förbehåller oss rätten till att när som helst justera priserna och ändra våra försäljningsvillkor. Information om prisändringar och ändrade försäljningsvillkor publiceras på vår webbplats