Köpvillkor

 

Priser och betalning

Beställningarna skickas från Sverige. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, frakt och moms. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

Information om betalningssätt:

Klarna Checkout

Gällande villkor för Klarna Checkout finner du i länken: Villkor för Klarna Checkout

Fakutra Företag/Myndighet

ENDAST för FÖRETAG eller myndigheter. Privatpersoner, enskilda firmor och nystartade/mindre bolag MÅSTE i första hand välja Klarna Checkout för fakturabetalning. Godkänns i undantagsfall. Kredittid 30 dagar.

Swish

Betala via SWISH-mobilbetalning när du får orderbekräftelsen. Varorna skickas iväg vid betalningsingång på konto: 123 282 60 55 Vänligen ange ditt ORDERNUMMER som referens.

PayPal

Betala med pengar från ditt PayPal-saldo eller med ditt betal-/kreditkort. Betalningen sker över PayPals säkra betalservrar, vilket innebär att dina betalningsuppgifter endast går till PayPal. PayPal erbjuder även ett köparskydd.

BankGiro Betalning

Betala via BankGiro när du får orderbekräftelsen. Varorna skickas iväg vid betalningsingång på konto: 302-8131 Vänligen ange ditt ORDERNUMMER som referens.

Betalning till Bankkonto

Internationell överföring direkt till vårt bankkonto via BIC & IBAN. Varorna skickas vid registrerad betalningsingång.

 

Leveranser

Fri frakt inom Sverige vid beställningar över 500 kr inkl. moms. Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt (oftast 1-3 vardagar). Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. När beställningen har skickats från oss, får du en avisering: "Leverans på väg" med Kolli-ID via e-mail. När varan är framme vid ombud, får du en avisering via SMS. Vi emballerar alla varor omsorgsfullt, acceptera aldrig en skadad leverans. Ej utlösta paket debiteras med 150:- SEK. 

Information om Fraktsätt:

Postnord Varubrev Ekonomi

Varubrev inom Sverige delas ut inom 1-3 vardagar.

Postnord MyPack Collect (Postpaket)

Med Postnord MyPack Collect är ditt paket framme vid närmaste ombud inom 1-3 vardagar inom Sverige. Paketet kan hämtas vid ombud när du själv har tid. Paketen är fullt spårbara från oss till ombud.

Postnord Parcel (Företagspaket)

Med Postnord Parcel (Företagspaket) är ditt paket framme vid företagets dörr innan arbetsdagens slut, nästa vardag inom Sverige. Paketen är fullt spårbara från oss till ditt företag.

Brev Utrikes 1:a klass

Normal leveranstid: 3-5 vardagar. Levereras till din brevlåda eller till ditt närmaste postombud. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

International Parcel (Postpaket Utrikes)

Frakt utrikes. Normal leveranstid 3-5 vardagar. Levereras till ditt närmaste postombud. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

 

Ånger- & bytesrätt

Vi erbjuder öppet köp & bytesrätt i 60 dagar, även för företag & myndigheter. Varor som säljs till rabatterat pris gäller ånger- & bytesrätten i 14 dagar. Ånger- & bytesfristen börjar löpa från den dag vi har skickat varan. När du nyttjar din ånger- eller bytesrätt måste INTE kundtjänst kontaktas innan.

Du har rätt till att se på varan och att prova den i en viss grad. Vid ånger/byte har du som konsument inte alltid den fulla rättigheten att få hela beloppet för varan i retur. Om varan tagits i användning, hanterats ovarsamt, luktar rök/parfym eller om det finns djurhår, förbehåller sig Bucken Sweden AB rätten till att göra avdrag på återbetalningen till det som motsvarar försämringen av varans värde. Vi förbehåller oss rätten att i undantagsfall göra avdrag för upplupna extrakostnader som slutligen inte leder till avslutad affär. Sådana prisavdrag kan uppgå till varans totala pris. För att du ska få varans fulla belopp i retur, får den endast vara använd i samma grad som skulle vara accepterat av en fysisk butik. Vi ska om du nyttjat din ångerrätt, betala tillbaka senast inom 14 dagar efter att vi tagit emot varan. Återbetalningen till ditt bankkonto sköts automatiskt av respektive betalleverantör som du valt vid ditt köp.

Alla returer som skickas med ett annat fraktbolag än Postnord, måste skickas som företagspaket till adressen nedan:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

Så RETURNERAR du din vara:

1. Skriv på packsedeln att du önskar returnera din vara. Skriv gärna också anledning till retur. Lägg packsedeln i paketet, tillsammans med varan.
2. Använd den förbetalda returfraktsedeln som du fick med i din leverans. Klistra fraktsedeln på paketet och lämna in försändelsen till PostNords ombud.
3. Returavgiften ligger på 79 SEK och dras på ditt tillgodohavande för de varor som du returnerat.
4. Räkna med att det tar 5-10 vardagar från att du har lämnat försändelsen, tills du åter pengarna på ditt konto. Notera gärna Parcel-ID som står på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot, så kan du själv spåra returen.

Så BYTER du din vara:

1. Skriv på packsedeln vilken vara du vill byta till. Lägg packsedeln i paketet, tillsammans med varan.
2. Använd den förbetalda returfraktsedeln som du fick med i din leverans. Klistra fraktsedeln på paketet och lämna in försändelsen till PostNords ombud.
3. Vänligen betala avgiften för storleksbytet på 49 SEK. Storleksbytet handläggs först när vi har registrerat inbetalningen av avgiften via antingen SWISH: 123 282 60 55 eller Bankgiro: 302-8131. Vänligen ange ditt ordernummer som referens.
4. Räkna med att ett storleksbyte tar 5-10 vardagar från att du har lämnat försändelsen, tills du åter har paketet. Notera gärna Parcel-ID som står på returfraktsedeln eller spara inlämningskvittot, så kan du själv spåra returen.

 

Garantier och service (Reklamation)

1 års garanti

Bucken Sweden AB åtar sig under garantitiden att svara för varans funktion. Garantin gäller från den dagen du har köp produkten och gäller 1 år vid normal användning. Det är lämpligt att du ankomstkontrollerar leveransen för att verifiera att denna är riktig och felfri. Innan ett reklamationsärende bör du försäkra dig om att det är fel på varan och inte ett handhavandefel. Om minst TVÅ enheter har samma "problem", beror det oftast på ett handhavandefel. Läs gärna manualen en extra gång, eller kontakta kundtjänst så hjälper vi dig. Defekta produkter som returernas, bör behandlas & förpackas som om de vore felfria. Du som konsument ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Ett reklamationsärende avgörs av minst två olika tekniker. Varor med garantifel repareras eller byts ut mot en annan vara med motsvarande funktion eller prestanda. Vid önskemål kan oftast enstaka varor/reservdelar som exempelvis ett par handskar, ett batteri etc. beställas hos oss, så slipper du köpa en helt ny uppsättning. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas, utgår en avgift om 250 SEK.

Garantin gäller inte vid:
- Olyckshändelse.
- Handhavandefel och avseende från skötsel- och serviceanvisningar.
- Skador eller fel till följd av vanvård, onormal användning eller onormalt slitage.
- Trasiga sömmar, blixtlås & kontakter om det sker vid upprepade tillfällen. (Tecken på vanvård.)

Så nyttjar du din reklamationsrätt:
1. Vi behöver en SKRIFTLIG beskrivning av problemen som du upplever med varan, så att den kan vidarebefordras till tekniker.
2. Vid retur för felsökning, lägg med en notis i paketet där du beskriver problemen som du upplever med varan.
3. Skriv med ditt ordernummer på notisen. Du finner ditt ordernummer på antingen orderbekräftelsen/fakturan/kvittot/följesedeln/etiketten.
4. Returen skickas till adressen nedan:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

 

Privat Policy

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.

Bucken Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter. För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik. Om du väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen. Du har rätt att få ta del av informationen som vi har registrerad om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall per e-post.

Vi lämnar aldrig ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till obehörig tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.

- Systemleverantör: För att hantera & administrera din beställning måste vi dela viss information med våra systemleverantörer. Vi använder systemleverantörerna: eValent (webbutik), Logtrade (logistik), Speedledger (affärssystem) samt Gmail (e-post).
- Betalväxel: Informationen sparas/delas för att kunna genomföra köpet men också för att skydda dig mot bedrägeri. Vi använder betalväxlarna: Klarna, PayPal, Swish samt BankGiro
- Fraktbolag: För att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi använder fraktbolaget: PostNord

 

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. (Gäller även i manualer och på förpackningar.)
Vi reserverar oss mot uppenbara prisfel och rätten att då häva köpet.

Vi förbehåller oss rätten till att när som helst ändra våra försäljningsvillkor.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.