Köpvillkor

 

Priser och betalning

Beställningarna skickas från Sverige. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, frakt och moms. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

Information om betalningssätt:

Klarna Checkout

Gällande villkor för Klarna Checkout finner du i länken: Villkor för Klarna Checkout

Fakutra Företag/Myndighet

ENDAST för företag eller myndigheter. Denna betallösning möjliggör avvikande faktura & leveransadress, om beställaren önskar betala via faktura. Godkänns bara i undantagsfall. Kredittid 30 dagar.

Swish

Med Swish betalar du snabbt och smidigt med din mobiltelefon. SWISHA betalningen till nummer: 123 282 60 55 efter du fått orderbekräftelsen. Vänligen ange ordernummer som referens. Varorna går iväg så snart vi registrerat inbetalningen.

PayPal

Välj att betala med pengar från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. Alla köp kopplas till PayPals säkra betalserver vilket betyder att informationen endast går till PayPal och sparas inte hos Bucken Sweden AB. PayPal erbjuder dessutom automatiskt ett köparskydd.

BankGiro Betalning

Betala direkt till vårt bankgiro 302-8131 när du fått orderbekräftelsen. Vi skickar varorna när vi registrerat din inbetalning. Du kan även välja denna betallösning om du stött på betalningsproblem med ovanstående betallösningar. Vi gör då en manuell bedömning av ditt ärende.

Betalning till Bankkonto

Internationell överföring direkt till vårt bankkonto via BIC & IBAN. Varorna skickas vid registrerad betalningsingång.

 

Leveranser

Fri frakt inom Sverige vid beställningar över 500 kr inkl. moms. Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt (oftast 1-3 vardagar). Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara. När beställningen har skickats från oss, får du en avisering: "Leverans på väg" med Kolli-ID via e-mail. När varan är framme vid ombud, får du en avisering via SMS. Vi emballerar alla varor omsorgsfullt, acceptera aldrig en skadad leverans. Ej utlösta paket debiteras med 150:- SEK. 

Information om Fraktsätt:

Postnord Varubrev Ekonomi

Varubrev inom Sverige delas ut inom 1-3 vardagar.

Postnord MyPack Collect (Postpaket)

Med Postnord MyPack Collect är ditt paket framme vid närmaste ombud inom 1-3 vardagar inom Sverige. Paketet kan hämtas vid ombud när du själv har tid. Paketen är fullt spårbara från oss till ombud.

Postnord Parcel (Företagspaket)

Med Postnord Parcel (Företagspaket) är ditt paket framme vid företagets dörr innan arbetsdagens slut, nästa vardag inom Sverige. Paketen är fullt spårbara från oss till ditt företag.

Brev Utrikes 1:a klass

Normal leveranstid: 3-5 vardagar. Levereras till din brevlåda eller till ditt närmaste postombud. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

International Parcel (Postpaket Utrikes)

Frakt utrikes. Normal leveranstid 3-5 vardagar. Levereras till ditt närmaste postombud. Vid leverans utanför EU kan moms, tull & hanteringsavgift tillkomma.

 

Så ångrar du ditt köp (Ångerrätt)

Vi erbjuder öppet köp i 60 dagar, även för företag och myndigheter. Varor som säljs till rabatterat pris och för återförsäljare gäller öppet köp i 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

Du har rätt till att se på varan och att prova den i en viss grad. Ångerrätten betyder inte alltid att du som konsument har den fulla rättigheten att få hela beloppet för varan i retur. Om varan tagits i användning, hanterats ovarsamt, luktar rök/parfym eller om det finns djurhår, förbehåller sig Bucken Sweden AB rätten till att göra avdrag på återbetalningen till det som motsvarar försämringen av varans värde. Bucken Sweden AB förbehåller sig rätten att i undantagsfall göra avdrag för upplupna extrakostnader som slutligen inte leder till avslutad affär. Sådana prisavdrag kan uppgå till varans totala pris. För att du ska ha rätt till att få det fulla belopp i retur, får varan endast vara använd i samma grad som skulle vara accepterat av en fysisk butik.

Du som konsument står för eventuella returkostnader och ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Returen bör skickas som brev eller företagspaket. I annat fall hamnar returen vid ett postombud, vilket förlänger hanteringstiden med cirka en vecka. Alla returer som skickas med ett annat fraktbolag än Postnord, måste skickas som FÖRETAGSPAKET.

Vi ska om du nyttjat din ångerrätt, betala tillbaka senast inom 14 dagar efter att vi tagit emot varan. Återbetalningen till ditt bankkonto sköts automatiskt av respektive betalleverantör som du valt vid ditt köp.

När du nyttjar din ångerrätt måste INTE kundtjänst kontaktas. Däremot bör du:
1. Lägga med en notis i paketet där du skriver att du vill returnera varan.
2. Skriva ditt ordernummer på notisen. Du finner ditt ordernummer på antingen orderbekräftelsen/fakturan/kvittot/följesedeln/etiketten.
3. Vid användning av medföljande retursedel, debiteras 79 SEK vid retur. Alternativt kan du skicka returen som brev eller företagspaket till adressen nedan:

Bucken Sweden AB
c/o Retur
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

 

Så byter du en vara (Storleksbyte)

Din bytesrätt gäller i 60 dagar, även för företag och myndigheter. Bytesrätten innebär att du kan lämna tillbaka varan och välja en annan likvärdig vara istället, om den finns tillgänglig på lager (Se gärna om den är till försäljning i webbutiken). Innan retur måste du försäkra dig om att varan är i samma skick som en fysisk butik skulle acceptera att ta emot den. 

Du som konsument står för eventuella returkostnader och ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Returen bör skickas som brev eller företagspaket. I annat fall hamnar returen vid ett postombud, vilket förlänger hanteringstiden med cirka en vecka. Alla returer som skickas med ett annat fraktbolag än Postnord, måste skickas som FÖRETAGSPAKET. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du nyttjar din bytesrätt måste INTE kundtjänst kontaktas. Däremot bör du:
1. Lägga med en notis i paketet där du skriver vilken vara du vill byta till.  
2. Skriva ditt ordernummer på notisen. Du finner ditt ordernummer på antingen orderbekräftelsen/fakturan/kvittot/följesedeln/etiketten.
3. Bifoga själva varan du önskar byta, du måste inte nödvändigtvis returnera dess tillbehör. T.ex. vid storleksbyte av SAMMA modell värmehandskar; returnera då endast handskarna, inte dess batterier, väska osv. Detta för att spara fraktkostnader.
4. Vid användning av medföljande retursedel, debiteras 49 SEK vid byten. För snabbast handläggning kan du betala avgiften i förskott via SWISH: 123 282 60 55 eller Bankgiro: 302-8131. Vänligen ange ditt ordernummer som referens.

Alternativt kan du skicka returen som brev eller företagspaket till adressen nedan:

Bucken Sweden AB
c/o Byte
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

 

Garantier och service (Reklamation)

1 års garanti

Bucken Sweden AB åtar sig under garantitiden att svara för varans funktion. Garantin gäller från den dagen du har köp produkten och gäller 1 år vid normal användning. Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Defekta produkter som returernas, bör behandlas & förpackas som om de vore felfria. Du som konsument ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Ett reklamationsärende avgörs av minst två olika tekniker. Varor med garantifel repareras. Om reparation anses olönsam, kan varan bytas ut mot annan vara med motsvarande funktion eller prestanda. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas, utgår en avgift om 250 SEK. Vid önskemål kan enstaka varor/reservdelar som exempelvis en handske, ett batteri etc. beställas hos oss, så slipper du köpa en helt ny uppsättning.

Garantin gäller inte vid:
- Olyckshändelse.
- Handhavandefel och avseende från skötsel- och serviceanvisningar.
- Skador eller fel till följd av vanvård, onormal användning eller onormalt slitage.
- Trasiga sömmar, blixtlås & kontakter om det sker vid upprepade tillfällen. (Tecken på vanvård.)

Så nyttjar du din reklamationsrätt:
1. Vi behöver en SKRIFTLIG beskrivning av problemen som du upplever med varan, så att den kan vidarebefordras till tekniker.
2. Vid retur & felsökning, lägg med en notis i paketet där du beskriver problemen som du upplever med varan.
3. Skriv med ditt ordernummer på notisen. Du finner ditt ordernummer på antingen orderbekräftelsen/fakturan/kvittot/följesedeln/etiketten.
4. Returen skickas till adressen nedan:

Bucken Sweden AB
Simonstorp 90
670 35 Gunnarskog
SWEDEN

 

Privat Policy

General Data Protection Regulation är en EU-förordning som reglerar hur vi får behandla personuppgifter. Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person. Den ersätter PUL (personuppgiftslagen) från och med 25 maj 2018.

Bucken Sweden AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund och dessa behandlas av oss för att kunna administrera dina inköp, samt i marknadsföringssyfte om du anmält dig till nyhetsbrev. För att kunna hantera köp samt kundärenden lagrar vi följande uppgifter. För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik. Om du väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen. Du har rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Vi lämnar aldrig ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till obehörig tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan.

- Systemleverantör: För att hantera & administrera din beställning måste vi dela viss information med våra systemleverantörer. Vi använder systemleverantörerna: eValent (webbutik), Logtrade (logistik), Speedledger (Affärssystem) samt Gmail (e-post).
- Betalväxel: Informationen sparas/delas för att kunna genomföra köpet men också för att skydda dig mot bedrägeri. Vi använder betalväxlarna: Klarna, PayPal, Swish samt Bangiro
- Fraktbolag: För att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget. Vi använder fraktbolaget: PostNord

 

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. (Gäller även i manualer och på förpackningar.)
Vi reserverar oss mot uppenbara prisfel och rätten att då häva köpet.

Vi förbehåller oss rätten till att när som helst ändra våra försäljningsvillkor.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.